Tussen al het reizen door.... (deel 2).

Kilo’s verdoezelen.

Tussen al het reizen door... Zijn Joey  en ik een ster geworden in het verdoezelen van de kilo’s in de tassen. Het begon met het vliegen naar Zuid-Afrika zoals jullie eerder hebben gelezen. Toen hebben we vooral heel veel kleding aangetrokken (daar moeten we nu echt niet meer aan denken met het klimaat hiero(warm, nat, zweten, heet, nog meer zweten).

Maar we worden er steeds beter in, we vliegen nu wat vaker van eiland naar eiland hier in de Filipijnen en dus kunnen we vaak oefenen. Ook zijn de aantal kilo’s die je mee mag nemen elke keer anders, ene keer 1 tas 20 kg dan weer 2 tassen ieder 10 en vaak ieder handbagage van  p.p. 7 kg (dus je begrijpt dat is lekker over en weer van spullen uit de ene tas en in de andere). Vaak doen we sws schoenen aan en vesten om. Elke keer voordat we weer nr een nieuwe plek gaan vinden we wel weer iets wat we niet meer meenemen (lange broeken/ vesten/ hikeschoenen/ shirts/ andere kleine spulletjes/ kapotte spullen..enz) En als noodplan als de handbagage gecheckt wordt op de kilo’s; kleedje onder ons arm, nek kussentje om ons nek, stekkers in me extra buiktasje, zonnebrillen op, oortjes in, wc papier weggooien, petten op, nog wat spullen in onze zakken;zoiets (we zijn tot nu toe nog niet gecontroleerd😏)(gelukkig maar haha / wat een gedoe😆). Dus soms deden we dan ook gwn maar een tas extra bij boeken😇Maar alles beter dan zo’n leuke verassing bij het inchecken (extra bagage moeten betalen wat meer kost dan t ticket zelf😅).

Soort reizigers.

Tussen al het reizen door... Valt ons op dat elk continent heeft zo weer zn eigen soort reizigers.. ook ergens logisch omdat de verschillende landen in die continenten verschillende dingen te bieden hebben. Veel reizigers die voor een lange tijd reizen studeren nog. En daarnaast valt ons ook op dat de Nederlandse reizigers vaak hbo of universitair niveau hebben. Duitse studenten lijken overal behalve in Duitsland te studeren en Franse reizen vaak in groepjes. Israëliërs zie je ook veel na hun +\-25e en vooral op de plekken die goed zijn te bezoeken in het seizoen van dat moment.

Bruin.

Tussen al het reizen door... Wordt ik ook eindelijk is bruin! Ik zal Joey nooit inhalen want die loopt al die mnde dat we weg zijn al constant in zn “zwembroek” (die witte zegmaar hè).

Inrichting tas.

Tussen al het reizen door... wordt Vooral Joey wordt er gek van. Elk continent waar we reizen of deel van t continent heb je weer andere dingen nodig. Zo kwamen de lange broeken en vesten te voorschijn in Argentinië en de zwembroeken en korte broeken van de bodem weer naar boven in Peru daarna weer nr de bodem in Afrika  en gingen vest en lange broeken weer op de bodem in De Filipijnen. Ik heb er minder moeite mee toch leuk zo nu en dan je tas eens her inrichten..😁

Nederlands praten.

Tussen al het reizen door... is Nederlands praten moeilijk, Eerst na al dat Spaans en vooral na al dat Engels is Nederlands praten soms nog best lastig. Zelfs onderling Nederlands praten is een dingetje we gebruiken zonder er erg in te hebben Engelse woorden of beginnen opeens in het Engels of we kunnen niet meer op de Nederlandse woorden komen..

We moeten er elke keer weer om lachen en denken dat we mr een cursusje Nederlands moeten krijgen van onze fam en vrienden😝

Snorkelen.

Tussen al het reizen door... kan Joey eindelijk snorkelen!!! Na vele malen proberen en een aantal paniek aanvallen en zwemvesten verder... is het hem eindelijk gelukt wel met full face mask zowaar maaar dat heet ook snorkelen!! En zelfs de eerste keer deze reis helemaal ver de zee in zonder zwemvest! Dus dat is nu samen genieten van al dat moois in de zee!

Gewoontes.

Tussen al het reizen door... Blijft het gek hoe snel je je tijdens het reizen weer aanpast aan de nieuwe gewoontes van dat land. Bijvoorbeeld het eten; eerst alleen maar friet met rijst vlees en bonen, daarna alleen maar vlees of burgers, vervolgens veel brood als ontbijt naar rijst als ontbijt (en eigenlijk de rest van de dag ook rijst).

En van veel zelf koken naar helemaal niet meer zelf koken.

Van wc papier in de prullenbak gooien naar weer in de wc gooien en gwn kunnen doortrekken, hoe fijn was dat maar hoe raar was dat net of dat je iets doet wat niet mag...nu in Azië mag het namelijk weer niet..

Van rechts rijden naar links rijden en weer terug naar rechts rijden (+lopen en kijken ook best een dingetje).

Van heel warm en stralend blauw naar rond 0 graden naar herfst en lkkr warm naar klammig warm en veel bewolkt met hier en daar felle zon en veeeeeeel heftige regen. Van veel reizen met de bus naar lopend reizen naar weer met de bus vliegtuig, auto, vliegtuig, jeepney, trycicle, vliegtuig,motorscooter, boot, klein busje, motorscooter enz.

Van slapen in hostels/dorms naar slapen in hotels/privé kamers.

Van Spaans (proberen te)praten naar alleen maar engels naar Nederlands.

Zo kan ik nog wel even doorgaan..

Joey is Hans

Tussen al het reizen door.. laat Joey geen brood kruimels achter nee maar een spoor aan kleding. Hij heeft het in zn hoofd gehaald in elk hostel een kledingstuk achter te laten omdat ie die toch niet meer nodig heeft en dus zo zn tas lichter wordt( die ik ondertussen vul met souvernirs😅).

1. Oma Joke,:
    31 juli 2019
    Hallo lieverds het schiet al op he deze prachtige reizen die jullie maken je kan die kleding toch niet allemaal meenemen hebben daar geen kleding bank haha.Nada en Joey nog even en ik kan jullie omarmen,liefs Oma Jokexxx Goede reis terug kom behouden thuis.
  2. Cora Spaan:
    31 juli 2019
    Hihi leuk zo al die tegenstellingen op een rijtje te lezen ...😛 en voor ons is het af tellen nu ook begonnen ... nog 6 nachtjes slapen ! ❤️
  3. Saskia:
    31 juli 2019
    Ja kids nog even en dan mogen jullie hier weer wennen en Allen Nederlands praten. Nog veel plezier en tot gauw 😘😘
  4. Oma opa:
    1 augustus 2019
    Ja lieve s wat hebben jullie weer een avonturen meegemaakt en wij er van smullen straks sluiten we jullie weer in de armen en gelukkig heelhuids terug liefs opa en oma