Het begint te bezinken..

13 februari 2019 - Neuquén, Argentinië

We zijn inmiddels alweer bijna 2 weken in Argentinië. Weer een nieuw land om te ontdekken, waar we nog steeds heel veel zin in hebben.

Het begint nu langzamerhand wel te bezinken dat we niet maar voor een maandje aant backpacken zijn maar dat we echt wel voor langere tijd weg zijn. We genieten er volop van, niet alleen van het reizen zelf maar ook van alle kleine simpele dingen. We hebben overal tijd voor en hoeven niet te haasten, wat een heerlijk en een heel gek gevoel is maar waar zeker aan te wennen valt😄.

Na Montevideo,Uruguay zijn we aangekomen in Buenos Aires, Argentinië.

Hier hebben we 3 dagen Spaanse les gehad en zijn we naar een wijk genaamd La Boca geweest, waar ze in de kleurrijke straatjes bij restaurantjes live Tango dansen (de tango schijnt DE dans van hier te zijn). Later in de week zijn we van hotel naar hostel verhuist en daar weer veel leuke mensen ontmoet en ze hadden STEAKNIGHT, met ze alle home Made steak (op 3 verschillende manieren bereid) eten, de lekkerste steak oooittt en super gezellig!

Een andere dag met een groepje naar een Tango avond geweest en de volgende dag weer op pad naar de volgende plaats.

Dit was een aardige lange bus rit (14a 16 uur).

Argentinië is groot dus eigenlijk is dit nog niks (van boven naar beneden is de afstand ongeveer 72 uur of misschien wel meer).

Maar na een toch wel prima busritje aangekomen in de stad Neuquén, in een heel leuk hostel waar hele aardige mensen werken. Ze spraken ook niet zo heel goed Engels en hadden gelukkig veel geduld wat voor ons weer een goede oefening voor ons Spaans was.

Hier vooral veel rondgelopen om de juiste schoenen te vinden, aangezien onze andere schoenen al aardig aan het slijten zijn.

Ook gaan we richting sneeuwgebied dus waterproof schoenen kan ook geen kwaad.

Zaterdag avond zijn we naar een optreden van de band van Rocio (een Argentijns meisje die we eerder hadden ontmoet in Brazillië) gegaan zij speelde op een soort festival achtig iets in een park.

En de volgende dag waren we uitgenodigd in Plottier (een klein dorpje naast Neuquen) voor “Assado” (uitgebreid gegrild vlees eten wat zij standaard op de zondag doen) bij de familie van Rocio thuis.

Het was een heel warm ontvangst, met home Made empanades con carne (broodjes met vlees) en rode wijn. En vervolgens allemaal soorten gegrild vlees met salade en brood. Haar ouders en oma waren erg geïnteresseerd in ons en in onze cultuur en wilden ook graag veel vertellen over hun cultuur en de bezienswaardigheden bij hun in de buurt (ze hadden allemaal folders en kaarten voor ons super leuk). Dit was nog best een aardige oefening voor ons, want zij spraken alleen Spaans.. dus als onze vriendin die zowel Spaans als Engels sprak even weg was moesten we zelf aan de bak haha.

Verder zijn we inmiddels geslaagd voor schoenen (was nog best lastig voor joey met maat 46) en hebben we ze meteen met een flinke wandeling langs de rivier ingelopen.

Ennn op dit moment zitten we te wachten op de bus... die zo vertrekt dus dit was het weer (foto’s komen weer later.. ik plaatst ze elke keer in een map met dezelfde naam als het verhaal waar ze bij horen, ik hoop dat jullie het een beetje makkelijk kunnen vinden op deze blog).

Groetjes en liefs xxx

1. Anne-Marie:
    13 februari 2019
    Nou Nada, zien wij jullie nog wel terug na al die mooie verhalen haha
  2. Oma opa:
    15 februari 2019
    Lieve s ga zo Door met lekker genieten kus opa en oma
  3. Petra:
    15 februari 2019
    Erg leuk geschreven en zo gaaf dat jullie ook echt met de lokale bevolking dingen beleven.
  4. Nada:
    5 maart 2019
    aan Anne-Marie: Hihi nouuuuu dat wel maar voorlopig nog niet (A)

aan Oma Marian en Opa Tom: Jaa doen we:D xxxx

aan Petra: Dankje wel, jaa dat is ook echt heel leuk!