Dingen in Uruguay.

8 februari 2019 - Montevideo, Uruguay

Oké dit keer over “dingen/vragen/ervaringen/bevindingen” in Uruguay😄

1. Waarom lopen mensen met hun thermoskan onder hun arm en en kop met ijzeren rietje in hun hand en nemen ze die overal mee naar toe?!
  2. Waar is de douchegel?
  3. Uruguay lijkt best wel op Nederland!
  4. Alles is vrij prijzig!
  5. Voor ontbijt eten ze hier oud droog wit brood (soms roosteren ze het) met boter en jam of boter en dulche leche. En koffie en thee. Zo nu en dan hebben ze in hostels ook allerlei andere luxe broodjes en zoetige cake of taart.
  6. Hier en daar cowboys.
  7. De pizza is lekker!
  8. Geen selfservice hier.
  9. Milanesa.
  10. Hoe smaakt een chivito en parillla?

De “antwoorden/bevindingen/ervaringen” over de dingen:

1. Jaja we zijn er achter hoor en hebben het zelfs mogen proeven! Het is een heel cultureel iets ze drinken het in groepjes  ze delen het en drinken allemaal uit de zelfde kop met ijzeren rietje. Het geen wat ze drinken is Maté (de groene kruiden met heet water) dus een soort thee (maar met bittere smaak). Het is sterk en net als koffie verslavend door de theïne  (vandaar dat we ze het constant zien drinken). Ook zijn we er achter waarom ze het door het ijzeren rietje drinken, het ijzeren rietje heeft aan de onderkant een gaaslepelvormigbolletje zodat je niet de kruiden zelf drink (logisch dus hihi).
  2. Die hebben ze hier amper. Want wassen doen ze hier allemaal met een stuk zeep (dus ook wij lopen met een stuk zeep in jawel zeepbakje rond met bijpassende spons😅)
  3. Tijdens onze roadtrip hadden we stukken het gevoel dat we door NL reden, platte weilanden,  zwart witte koeien en windmolens hihi (het weer was daarin nog wel steeds anders).
  4. De supermarkt producten waren zelfs duurder dan in NL. En op sommige plekken betaalde we 5 euro voor een flesje cola van 600ml (in de supermarkt).
  5. Onze favoriet is dulche leche!! Een soort karamel achtige smurry😄
  6. Vooral in het binnenland doen mensen nog veel ter paard en hebben ze cowboy/boer achtige kleding aan.
  7. In Brazilië hebben we 2 x geprobeerd pizza te eten maar dat was geen succes de derde x hier beviel stukken beter!!
  8. We vonden de selfservice erg makkelijk in Brazilië konden we lkkr veel groentes eten maar hier hebben ze dat niet echt helaas (dus de groente maar binnen krijgen via de topping van de pizza’s 😅).
  9. Het standaard stukje vlees hier van kip of rund en word vaak samen gegeten met rijst.
  10. Chivito en parilla zijn de gerechten in Uruguay die je een keer geprobeerd moet hebben dus wij opzoek. Parilla is een soort kruidige worst en chivito een hamburger deze hebben we gegeten in een heel burgerlijk restaurantje ergens in een klein dorpje langs de kust waar alle uruguaayse zelf op vakantie gaan. Beide smaakte erg lekker.

Ennn Onze hoogte punten van/in Uruguay:

Joey heeft op 1, Cabo Polonio het zien van de zeeleeuwen en dolfijnen. Op 2, rondtrip met de auto (jaja ook het slapen erin). En op 3, het stadje Salto waar we verbleven bij een Uruguayaanse vrouw en waar we naar de warmwater bronnen zijn geweest.

Ik heb op 1, het rond rijden in de auto overal stoppen waar we maar willen. Op 2, de trip naar Cabo Polonio toe in de truck en zien van de zeeleeuwen zo dichtbij en de dolfijnen zo plotseling. En op 3, het eten van ons zelfgemaakte lunch (uit opengeknipte fles) en zwemmen in de ijskoude zee ergens tijdens een stop (geen idee hoe het plekje heette).

Zo ver de dingen in Uruguay, we zijn nu inmiddels alweer bijna een week in Argentinië. Daarover meer de volgende keer 😃

Liefsss

1. Oma opa:
    8 februari 2019
    Lieve joey en nadat we hebben weer gesmuld van jullie belevenissen geniet maar weer verder kus opa en oma
  2. Nada:
    5 maart 2019
    @Oma Marian en Opa Tom: Leuk dat jullie de verhalen zo volgen:) We genieten volop dus dat komt goed! xxxxxxx