Dingen in Colombia

12 mei 2019 - Bogotá, Colombia

We zitten alweer even in Afrika (en hebben weinig goede WiFi / whatsappen gaat nog wel net). En de dingen in Colombia had ik nog niet geplaatst dusss daar komt ie dan::::

1.Typische soep met stuk mais kolf en aardappel en Soma banaan(die smaakt als cacave).

-->Het ziet er vies uit maar is Best lekker!

2.Mensen zijn hier super aardig en behulpzaam!

-->Ze groeten ons en ook elkaar altijd heel vriendelijk. In de hostel doen ze veel moeite voor je, blijven rustig Spaans praten zodat we het goed kunnen verstaan.

3.Wat doen ze met die koffie kannen? Drinken ze hier ook matea?!

-->Waarschijnlijk gewoon koffie verkopen.

4.Ze doen hier nog steeds veel dingen met en ter paard.

-->paard met wagen voor goederen, paarden los achter een brommer aan en mensen ter paard.

5.Kan je hier het water uit de kraan  echt drinken?

-->ze zeggen van wel maar we hebben het maar niet uitgeprobeerd...

6.waarom hebben ze geen hoofdsteun op de bijrijders stoel in de taxi's.

-->heel gek alle taxi's hebben het, misschien omdat ze dan beter de mensen achterin in de gaten kunnen houden..

7.benzine is hier duur, 2,50 per liter

-->dus rijden allemaal op gas omdat dat veel goedkoper is rond de 0.40 eurocent per liter.

8.ze fietsen hier gwn door het drukke verkeer heen.

--> geen fietspaden, misschien zijn ze levensmoe..

9.Waar zijn die ronde witte dingen (broodjes) gemaakt?

-->we hebben ze al een paar keer gegeten maar kunnen het niet plaatsen.. iig totaal geen pannenkoek of brood smaak en eigenlijk vinden we het niet echt lekker.

10.Vieze zoete broodjes bij t ontbijt.

-->samen met die ronde witte dingen dus niet heel lkkr ontbijt hier..

11.Je kan hier met iemand anders zn mobiele telefoon 1 minuut bellen voor 100 Colombiaanse pesos (is euro3 cent).

-->grappig om te zien de telefoons hangen aan wen ijzeren ketting bij een paal met fel gekleurd bord.

12.Zit er een worstje in dat groene blad ding?

—>Joey was overtuigd van wel maar helaas het was een vies slijmerig ding en het stonk ook nog, we durfde het zelfs niet aan om het te proeven..

13.Ze verkopen hier veel spelletjes op straat en on winkels, uno en schaken zie je veel.

—>Ook in restaurants hebben ze vaak spelletjes liggen en Joey en ik zijn nu toevallig helemaal into het dammen en schaken!  Hele mooie schaakspellen hebben ze hier te koop (jammer genoeg mag ik t niet meenemen van Joey hahah).

14.Wat zijn die grijze haar dingen in de bomen?

—>hangend mos?

15.Wat voor blaadjes/lootjes dingen verkopen ze op die platen?

—>wrnlk loterij lootjes om geld mee te winnen..

16.Veel graffiti! En waarom zien we nooit iemand dat doen?

—>overal waar je keek in de meeste dorpjes/steden was er graffiti in Colombia, en opeens zagen we ook iemand het net opspuiten hahah.

1. Saskia:
    26 mei 2019
    Leuke weetjes weer hoor altijd interessant. 😁
  2. Oma Joke,:
    27 mei 2019
    Ik heb nog een dam bord die mag je van mij hebben, met alles erop en er aan,dus niet meenemen!!!
    Op naar een nieuw avontuur in Africa Liefs van mij Oma Joke.xxx
  3. Oma opa:
    Zo het laatste land7
  4. Oma opa:
    27 mei 2019
    Maar wel een groot land hè weer allemaal nieuwe indrukken opdoen maar jullie zijn het allemaal aardig Door gekomen en veel wijzer gewordenwat betreft de volkeren en gewoontes liefs opa en oma