Het laatste land in Zuid-Amerika..

12 mei 2019 - Bogotá, Colombia

Na Cali zijn we nog naar een heel knus klein gekleurd stadje gegaan. Van bijna alle huisjes waren de deuren en ramen met vrolijke kleuren gekleurd. En op de stoep tegels waren allemaal figuren ingegraveerd. Heel vrolijk allemaal😃😄

Verder zie je in het dorpje hier en daar iemand ter paard gaan en of een paard achter een motor aan draven. Op het ook weer gekleurde plein met schattige kerk en fruitkraam (waar wij ook even een jugo naranja (verse jus) hebben gehaald)stonden allemaal jeeps klaar om mensen naar Valle del Cocora te brengen. Daar zijn wij ook naar toegegaan, dit was een plek vol met  wax palmbomen. Deze palmbomen kunnen wel 60 meter hoog worden. Toen wij er waren was het 1 grote mist zee die tussen de bergen hing wat soms wel een mooi effect gaf met die palmbomen die er boven uitstaken en zo nu en dan een zon die doorbrak.

Vanaf Salento op naar Bogota de laatste bestemming in Colombia....

Want...we vliegen zo namelijk naar Afrika!!!😃

Dus vandaar ook dat Colombia ons laatste land is dat we bezochten in Zuid-Amerika..

Hier in Bogota hebben we ons helemaal klaar gemaakt voor de (best wel lange (44uur)) vlucht. En hebben we gister nog een beetje de stad door gestruind🙂

Een goede afsluiting hier in Colombia mede door ons laatste hostel met een echt hele lieve eigenaresse die van alles voor ons deed!

Eigenlijk vonden we het wel prima om Zuid-Amerika te verlaten toen we onze tickets boekten (ongeveer ander halve week geleden). Maar eenmaal in Colombia zijn we echt verast door de vriendelijkheid van de mensen, de mooie plekken, alle leuke steden en hadden we toch nog wel wat langer kunnen blijven hier.

Tegelijkertijd kijken we er ook heel erg naar uit om weer een nieuw land te gaan ontdekken in een nieuw werelddeel!

Maar goed na onze laatste empanades, spaanse zinnen, latin klanken(reggaeton enz) en pesos uitgegeven te hebben (op 1600 Colombiaanse pesos na =50 eurocent) zeggen we Zuid-Amerika dus gedag!

En inmiddels zitten we dus op het vliegveld te wachten op onze vlucht. En hebben we het zowaar voor elkaar gekregen om maar 1 backpack van 18kg (stiekem 18,5kg (elke weegschaal gaf ook wat anders aan) in te checken en 2 tassen van 7 kg als handbagage mee te nemen (terwijl we normaal dus 2 grote backpacks en 2 kleine tassen hebben, knap hè)!

..Dat betekend wel dat we ieder onze halve garderobe aan hebben en elke keer al beetje bij beetje spullen hebben achtergelaten die we toch niet nodig hadden. (Zien jullie het al voor je hoe we er dus nu (opvliegers door de warme kleding👚👕👖🥾🧥🧣) bij lopen😅😝...).

Adios amigo’s 👋👋Joey y Nada

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cora Spaan:
    12 mei 2019
    Haha nou in het vliegtuig is het meestal koud! Dus komt goed uit !
  2. Oma Joke,:
    14 mei 2019
    Nada je had een leuke vent aan de haak geslagen met het salsa dansen hihi apart ook in die drank winkel,volgens mij stond hij ook op tafel te drinken,lieverds geniet in Zuid Afrika,wel lang 44 uur.Liefs xxx goede reis.