Lama’s, lama’s, lama’s..........ORKA’S!!!!

25 februari 2019 - Puerto Madryn, Argentinië

Bij aankomst in ons hostel in Puerto Madryn worden we vrijwel direct meegevraagd voor een roadtrip richting een gebied waar we een kleine kans zouden hebben om orka’s te zien..

Wij wisten überhaupt niet dat er een kans was om ze te zien dus waren al verast. Maar schijnbaar zijn ze dus vooral in de maanden maart en april en zo nu en dan in februari te zien ( wel alleen voor dat het vloed is op bepaalde plekken, dus de kunst was precies voor vloed op die bepaalde plek te zijn..)

Dus de volgende dag met niet al te veel verwachting op orka jacht!

Onderweg kwamen heel veel lama’s, struisvogels (die moeilijk te zien waren, zelfde kleur als de heide), gordeldiertje, verschillende soorten vogels en vossen tegen. Allemaal leven ze hier in een soort heide achtig landschap vlak bij de zee.

Ongeveer 2 uurtjes later kwamen we aan bij de plek waar het inmiddels al vloed was.

We stappen de auto uit en daar waren gewoon opeens al orka’s!!! Vier om precies te zien en mannetje 2 vrouwtjes en een baby orka😍

Wat een mazzel hebben wij dat we precies die dag op de plek en dat precieze tijdstip daar waren! Het was heel bizar om ze zo vanaf de kant vanaf een soort duin waar we stonden te zien zo vlak bij het strand. Ze kwamen zo nu en dan boven en zo konden we ze nog beter bewonderen.

Ook was er net voor dat wij aankwamen een zeeleeuw gepakt en opgepeuzeld  door de orka’s. Je kon het slacht veld van afstandje nog zien.. Wat een wildlife hè...

Na een tijdje dropen de orka’s weer af.

En nog helemaal in onze bubbel van orka’s gingen we door naar een volgend plekje waar we zeeleeuwen en pinguïns konden zien😄

Verder die dag gezellig gelunched met de andere Nederlanders waar we de auto mee huurde.

Het gebied hier in Puerto Madryn zit zo vol met wildlife dat we voorlopig nog niet uitgekeken waren dussss..

De volgende dag ook weer op pad met dezelfde mensen en dit keer eerst richting de boot om hopelijk dolfijnen te zien😄

En jahoor weer hadden we geluk!! De een na de andere dolfijn rond onze boot, als 2 kleine kinderen hingen joey en ik over de boot om ze zo goed mogelijk te kunnen zien😝🤗

Van de dolfijnen naar de pinguïns. De pinguïns hadden we gister wel al gezien maar schijnbaar was dat maar een deel van de kolonie.

En dat bleek wel want het gebied waar we door liepen zaten er duizenden!!!

Ook weer heel indrukwekkend om te zien.

Ennnn omdat we nog niet genoeg indrukken hadden gehad de afgelopen 2 dagen zijn we dag 3 met zeeleeuwen gaan zwemmen (kan dat dacht ik in eerste instantie maar ja dat kan dus) (en nee niet gevaarlijk het zijn net tamme honden, heel nieuwsgierig  en speels). Dus de volgende dag hoppa uit de boot in onze weatsuits met snorkel en flippers op en om zwemmend tussen de zeeleeuwen. Eerst was het Ff afwachten hoe ze reageerden maar dat ging goed en zo kon je ze opgegeven moment ook aanraken enzo heel leuk🤗

Dus 3 hele verassende/indrukwekkende dagen achter de rug!!!

1. Jacq:
    26 februari 2019
    Wat gaaf zeg! Geniet er maar van! Mis jullie❤️
  2. Do, Hennie en Luuk:
    26 februari 2019
    Klinkt als een super bijzondere reis samen, lekker verder genieten!💕 X
  3. Jojo:
    28 februari 2019
    Wowwww wat een fantastische beleving moet dit zijn. 😘
  4. Oma Joke,:
    2 maart 2019
    geweldig om dat mee te maken en in de natuur heerlijk en bijzonder.Mis jullie xxx
  5. Nada:
    5 maart 2019
    >Aan Jacq: Jaa was gaaf maar mis u2!!

>Aan Do, Hennie en Luuk(L): Het voelt innd heel bijzonder om dit allemaal zo mee te maken, gaan we doen meis dankje xxxx

>Aan Jojo: Jaaa echt fantastisch inderdaad!!:D

>Aan Oma Joke: Ja hele mooie natuur en ook heel divers! Missen u ook oma! xxxx