Langs en door de groene bergen in Ecuador.

6 mei 2019 - Otavalo, Ecuador

Na de hele dag Lima te hebben verkend (waar vooral het ontbijt t hoogtepunt van de stad was, heerlijk verse meloen, verse jugos (sinaasappelsap), pan con palta(broodje met avocado), pan con pollo(kip) en pan con tortilla(omelet)).

En ook nog een paar dagen aan de zee gezeten te hebben in Peru, waar we hebben gesurfd (waarna we helemaal doodop waren Haha) en leguanen hebben gezien (wat interessante beesten zijn met hun aparte kleuren en vormen!).

Zijn we alweer beland in Ecuador!

Het eerste stadje Cuenca waar we aankwamen hebben we meteen flink cultuur gesnoven (vooral de eetcultuur dan hihi)!Van hele varkens op de indoor markt waar alle locals lunchen tot niet zo lekkere chocolaatjes (bleek pure cacao te zijn..😅)tot hele lekkere koekjes bij de bakker.

Van Cuenca naar Baños (een grappige naam voor een stad want in het Spaans betekend dat wc..). De route er naar toe was door en langs de hele groenen bergen! Overal rare combinatie bomen en planten bijvoorbeeld rieten pluim dingen met dennenbomen en aparte annanaspalm bladeren en daar uit groeide een of andere hele lange stengel.. Maar mooi om te zien...! Tot dat we weer een aardig stukje hoger zaten en een heel stuk door de wolken reden en niks meer zagen😝..

Eenmaal in Baños werden we direct heel vriendelijk geholpen! Inclusief spelende kinderen op straat die ons wilde helpen met de weg wijzen (en nee ze wilden of verwachten er niks voor!). Vanuit onze hotel kamer ook een mooi en groen uitzicht en uitzicht op een waterval.

De volgende dag spontaan een quad gehuurd en weer langs en door (tunnels) de groene bergen op naar nog meer watervallen  (en regen..helaas, maargoed dat is de eerste keer dat het echt tegen zat met het weer en we er last van hadden dusja..poncho’s aan en gaan)! .. Vandaar misschien de naam Baños?.. omdat ze zoveel watervallen daar hebben en het veel regent..(de wc van de watervallen?.. ).

Verders hier in Ecuador is er weer een andere klederdracht die ze hebben. Een omslag rok (vaak lange) met mooie sierrand, witte blouse met sierrand en wijde mouwen, klein omslag doekje over de schouders vastgemaakt met een speld, soms ook een hoedje vaak zwart met een pauwenveer en mooie speld en bijna allemaal lang haar met een vlecht en soms een strook stof om hun vlecht heen gewikkeld. En ook de mannen zie je hier wat vaker met een soort cowboyhoed rond lopen en veel jongens en mannen met lang haar en 1 vlecht. En we zagen vandaag ook veel mannen in witte broek, witte schoenen en wit shirt en soms witte hoed en vrouwen met crème wit omslag doekje over hun schouders.. Blijkbaar was er een soort feestdag, maar wat ze nou precies vierden kwamen we niet achter.

Door naar de hoofdstad van Quito. Hier heerlijk wat gedronken en gegeten op een dakterras met uitzicht over heel de stad.

En vervolgens nog een stop in Otavalo een stad waar ze een hele grote markt hadden.

De markt was heel kleurrijk en alle locals zelf kochten van alles. Ze verkochten allerlei alpaca kleding, tassen, eten (waaronder weer hele varkens) en souvenirs (ik was heel jaloers op alle locals die wel van alles kochten heel en vond het heel moeilijk om niks te kopen!!).

Na de markt te hebben bezocht zijn we richten de grens gereden en overgestoken naaaaaarrr Colombia😄

Liefss en groetjes Joey en Nada xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma Joke,:
    11 mei 2019
    EEn mooi land er is eten genoeg overal langs de weg,het ziet er allemaal lekker uit.
    Ik zag een foto op een bord met 3vingers maar dat was van een kip hihihi.Lekker kort haar he Joey heerlijk cool op je hoofd.Liefs van mij xxx