Tussen al het reizen door..🗺

4 mei 2019 - Quito, Ecuador

Nada🤣

Mn naam is wel een dingetje hier...

Joey noemt me dan ook mevrouw Spaan als hij me moet roepen (bij het roepen van Nikss Nikss  word je ook zo raar aangekeken😝). Onderweg al een paar keer een Nickname gekregen vaak perongeluk( mensen die me naam verkeerd verstonden en er vanuit gaan dat iemand niet niks heet) of echt bedacht speciaal voor mij (omdat nada dus een rare naam hier in deze Spaanstalige landen is) 1 daarvan was Na, bedacht door Rocio (die wij Ro noemen) een vriendin uit Argentinië. Het gebruiken van de Nickname is dan weer lastig omdat we vaak onze paspoorten moeten laten zien waar men je naam vraagt (bijvoorbeeld bij bustickets boeken enzo). En ja dan kijken ze zo nu en dan wel even raar op en of vragen ze er over of het echt zo is hahah. Joey zei laatst nog;ik denk dat je al bij veel mensen thuis ter sprake bent gekomen...

Gewone Broek👖

Joey draagt tijdens het reizen vaker een gewone broek dan thuis (thuis alleen maar een trainingsbroek zoals jullie weten😉).

Verder dragen we nu al een tijdje vaker onze lange warme broeken dan korte of luchtige broeken wanttt het is nog steeds kouuuuudd (als de zon weg is dan 😁).

De was🧺

Vaak brengen we onze was weg naar een lavenderia. Hoe we het terug krijgen is altijd maar de vraag..

Vaak niet hoe je het wilt helaas hahah (je raakt er aan gewend mrtoch). Zo heb ik al meerder sokken gwn niet terug gekregen, zelfs 2 sokken per was! (en dan niet 2 als in 1 paar nee van ieder paar 1 (een korte en een lange)grrr). Verder onderbroek met opeens een gat er in, was waarvan je denkt is dit wel gewassen, hele erge afdrukken in alle kleding (waarvan weten we nog steeds niet) en natuurlijk de typische wasfout... het witte shirt wat niet meer wit was (maar roze..😓).

Bier🍺

Groot nieuws!!!🎉

Joey vond me zo zielig steeds alleen al die halve liters bier uitproberen dat ie maar is gaan meedrinken😱🍻😱🍻😱

Ja mensen het is echt waar Joey drinkt bier, hij is helemaal overstag en probeert in elk land de typische biertjes uit😄

En zn baco die laat ie staan (miss moet ik even aan zn voorhoofd voelen🤒).

Kapper💇🏻‍♂️💇🏼‍♀️

Joey gaat zo om de 4 weken en tot nu toe is het altijd goed bevallen! En zelf ik ben naar de kapper geweest in  Arequipa, Peru. Het was maar 4 euro en precies wat ik wilde, alleen de puntjes!!😝Dus dat was ook goed bevallen. Joey zit op dit moment trouwens weer bij de kapper en gaat dit keer voor een nieuwe look dus ben benieuwd!

Geld💶💰💴

Uit elk land bewaren we als het kan een briefje en een muntje of anders 2 muntjes. Tot nu toe hebben we al aardig wat verzameld😄🤑

Koud🥶

Het zou je misschien verbazen (ons iig wel) maar hier in Zuid-Amerika hebben we toch aardig wat kouder weer gehad dan verwacht! Misschien als we van te voren ff wat meer hadden uitgezocht hadden we het natuurlijk wel geweten maargoed we gingen lkkr op de bonnefooi😄En in eerste instantie als wij aan Zuid-Amerika dachten, dachten we warmte en hittegolf hahah. Maar dat was t dus niet, vooral ver in het zuiden in Argentinië en hoog in de bergen in Bolivia was het koud brrrrrr.

Gelukkig hebben we ons prima gered met 5 laagjes of meer😅en sokken als handschoenen🧤😝😄.

En ondanks dat het soms erg koud was hebben we eigenlijk bijna altijd wel het zonnetje en of droog weer gehad dus dat is heerlijk!

Slapen😴

We halen hier nog best vaak een nachtje door, vooral vanwege de nachtbussen die we nemen waarin je niet altijd even goed kan slapen of het andere ding medereizigers op de hostel kamer die je wakker houden..

Best gek eigenlijk hoe makkelijk we daar nu in zijn geworden (wel geheel voorbereid, ooglapje/oordoppen/kleedje) en dat we dat nog trekken en ons eigenlijk steeds minder brak voelen na een nachtje doorhalen (miss is het op de foto’s wel terug te zien mrgoed hahaha).

Wc-papier🧻

Tijdens het reizen zijn we een kei in het verzamelen van wc-papier geworden. Kopen kan natuurlijk ook maar we maken er een soort sport van aangezien er eigenlijk nooit wc-papier is bij de wc’s (zo verzinnen we van alles om ons bezig te houden).

De backpacks🎒

Ze zijn weer een stukkie lichter(nog steeds rond de 15 kg mr toch, moet je nagaan pff)Tentje en matjes hebben we weer gedropt (weggeven aan andere backpackers, mogen zij er verder mee sjouwen hihi). En tussendoor geven/doen we dingen weg die we toch niet gebruiken. Vooral Joey is helemaal blij😀(en ook ik wordt er (geloof het of niet) steeds beter in😇).

1. Oma Joke,:
    4 mei 2019
    Het word tijd dat jullie naar huis komen!!!
    Grapje!!! jullie maken zoveel mee lekker eten lekkkerrrr drinken.Lieverds geniet met volle tuigen,
    Liefs oma Joke.
  2. Oma Joke,:
    4 mei 2019
    Hoi Lieverds, Nada je kan je naam ook omdraaien,Adan een idee.
    Rustig aan met het bier drinken,Maar het is zo lekker?
    Lieve groet,
    Oma joke,