Salsa in de Gall en Gall💃🏻🥃

11 mei 2019 - Cali, Colombia

Weer een nieuw land, dit keer dus Colombiaaa met weer nieuwe soorten eten, empanades en allerlei andere verassingen!!

Gister avond zijn we aangekomen in Cali een grote stad in Colombia. Die bekend staat als de stad van de salsa. Nog maar net 2 uurtjes in ons hostel en we konden al beginnen aan een gratis salsa les🕺🏽💃🏻! Super leuk (en moeilijk!)(Joey zat int publiek en mrgoed ook want er waren zomaar meer mannen dan vrouwen!?). Na een uurtje salsa les gingen we savonds met een hele groep van het hostel uit. Niet naar een club maar nr een drank winkel... in eerste instantie dachten we wat is dit nou weer, een lege winkel, gedeeltelijk openingen naar buiten en wat tafeltjes en stoeltjes binnen waar wat locals aanzaten. Maar 30 min later ging het dak eraf en was het omgekeerd in één groot dansfeest (in de dus een drankwinkel hahah(en half op straat)). Reggaeton/,salsa/bachata muziek om heerlijk op te dansen, gewoon gezellig kletsen en of kijken naar de andere dansende mensen. Een heerlijke avond met miss net un slokkie te veel op...😅

Maar we begonnen in Colombia in een plaatsje net over de grens; Ipiales. Vanaf daar zijn we naar een klein dorpje gegaan waar ze een Kerk in kloof hebben gebouwd. Mooi om te zien vanaf een afstand en leuk om daarna te bezoeken van dichtbij!

Van Ipiales naar Popayan was het weer een lange rit in de bus (dit keer wel een kleinere bus, soort taxi bus). Het was echt een hele mooie route naar popayan, hele grote brede groene glooiende bergen met allemaal hele witte wolken die over en in de bergen hingen en gezellige dorpjes langs de hoofdwegen en op een gegeven moment een hele grote boom vol witte rijger achtige vogels met op de achtergrond de zonsondergang, prachtig!🤗

Colombia heeft ons vanaf dat moment echt verast!

Bij aankomst in Popayan opnieuw verast door de verwelkoming in het hostel, een hele aardige eigenaar die graag vertelde over alles in Colombia! De volgende dag door Popayan, ook wel genoemd de 'Witte stad' vanwege alle witte huisjes, heen gelopen.

En de dag erna door naar een klein dorpje verder op,Silvia daar is wekelijks een markt en komen veel locals naar toe om inkopen te doen. Vooral aardappels denk ik want ze hadden heeeel veeel (verschillende soorten)aardappels!!

En verder verkopen ze veel soorten kruiden(althans dat denken we dat dat in die zakjes zat), groente/fruit, empanades/andere broodjes/stukken worst, kleding en iets waar we nog niet over uit zijn wat het nou was; grote bruine blokken(we mochten het proeven smaakte zoet).

Het leukste aan deze markt is dat er ook allemaal locals in klederdracht naar toe komen en of wonen in het dorpje Silvia.

Het typerende van deze weer hele andere klederdracht (dan we tot nu toe hebben gezien )is dat de vrouwen een knal blauwe doek met knal roze rand over hun schouders dragen en de mannen dragen deze als rok. En mannen dragen dan weer een zwartdoek (met weer knalroze randen/strepen) over hun bovenlichaam en vrouwen dragen deze als rok. Verder beide een zwart hoedje(vrouwen soms een plat rieten hoedje wat ze ook af en toe op hun rug dragen), vrouwen een witte ketting en mannen een oranje,rode,bruine sjaal..

Na de markt in Silvia zijn we dus naar Cali gereden en opnieuw alweer verast in Colombia door de salsa in de Gall en Gall😝💃🏻(Joey had de titel verzonnen wel leuk hè hihi) zoals je hierboven al las😄

Groetjesss Joey en Nada xx

1. Cora Spaan:
    12 mei 2019
    Mooi verhaal met een leuke ontknoping aan het einde haha ❤️😘
  2. Cora Spaan:
    12 mei 2019
    Op een foto zag ik champignon wat zit daar op?
  3. Jojo:
    12 mei 2019
    Wat heerlijk om jullie avonturen mee te maken 💃🕺💖
  4. Anja:
    24 mei 2019
    Wat een ervaring dat salsafeest in die drankenwinkel! Heb ik nog nooit meegemaakt in mijn salsa dans carriére;-)
    Wat een leuke kleurrijke foto's weer! Ik wil ook!!