Start of the African roadtrip!!

17 mei 2019 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Eerst hadden we natuurlijk onze reis naar Afrika toe, wat ook weer een heel avontuur was!

We waren totaal 1 dag en 20 uur onderweg: 4 vluchten en 3 stops, waardoor het opzich nog te doen was..😅

We vlogen van Bogota, Colombia naar Orlando, USA en in Orlando moesten we in 2 uurt tijd door de immigratie, tas ophalen, tas opnieuw inchecken, door de douane en naar de gate.... Ze hielpen ons amper en het was inprincipe je eigen probleem als je je vlucht zou missen (en nog in het vliegtuig werd gezegd dat we het makkelijk zouden redden zat tijd..).Degene bij de immigratie werkte erg mee (not) (en toen hadden we nog mr een uur...). Bij de tassen inchecken gingen Joey en ik om de beurt vragen of we voor mochten in de rij van ongeveer 100 wachtende mensen.. toen ik het vroeg kon het niet toen Joey het vroeg kon het wel (Mazzel!!!). Vervolgens bij de douane werd het advies gegeven dat we aan andere mensen in de rij konden vragen of we voor mochten zodat we onze vlucht zouden halen. Maargoed we waren dus omringd door Amerikanen die allemaal te laat waren en haast hadden (of vervelende kids om hun heen hadden). Naast ons in de rij was er 1 man die zo aardig was om ons toch voor te laten (en zo stonden we in een rij die net iets meer opschoot dan de andere!!!) (balen voor het gezin in de andere rij die ons niet voor wilde laten omdat ze ook haast hadden...)

Net of dat we in een Amerikaanse film waren beland... 😱

Maarrrrr we hadden het dus met hier en daar wat mazzel gered!!😄😄😄(en vervolgens zat tijd om bij te komen tijdens de rest van onze vluchten😅).

Dusss na een aantal vluchten en heel wat uurtjes onderweg te zijn geweest.

Waren we uiteindelijk aangekomen in Johannesburg, hier zijn we 2 nachten verbleven in een guesthouse van een hele lieve vrouw! Lekker bijgekomen en een goede eerste indruk.

Nu begon onze roadtrip in Afrika pas echt!!!

We starten onze roadtrip dus in Zuid-Afrika, Johannesburg en reden (in een schakel en alles andersom) aan de linker kant van de weg als eerst naar Graskop (1 van de grappige plaatsnamen die we hier wel meer tegenkomen).

Onderweg een aantal mooie watervallen bezocht en overnacht in een eigen huisje met 2 lieve konijnen en wat kalkoenen in de tuin😄

De volgende dag door naar de volgende plaatst Phalaborwa en onderweg heel vaak gestopt voor mooie uitzichten, potholes (ronde gaten in gesteente met allerlei kleuren en gedeeltelijk in water) en ook zagen we veel kolibries en een soort inimini konijn achtig beertje genaamd: dassy (vertelde een Engels sprekende man ons, de Nederlandse naam weet ik eigenlijk niet).

Ennn onderweg kwamen we voornamelijk veel koeien tegen langs en op de weg...

Eenmaal aangekomen in ons verblijf in Phalaborwa hebben we ons uitgesloofd in de keuken voor de volgende dagen in kruger🦁........