Geen zebrapad maar een zebra op het pad😝🦓

22 mei 2019 - Nationaal park Kruger, Zuid-Afrika

Op naar het kruger nationaal park. Dit is een heel groot gebied waar allerlei soorten wilde dieren van zuid-Afrika al leefden en waar in 1889 de eerste delen van dit gebied werden beschermd tegen toenemende jacht.

Onze eerste dag naar kruger (helemaal ready met camera met grote lens en verrekijker🤓lekker op en top safari toerist) we stonden om 5 uur op en iets voor 6 uur stonden we voor het hek om naar binnen te mogen. En even later reden we er hoor... (je mag met je eigen auto rond rijden door de parken 40/50km pu maar niet uitstappen (hoe verleidelijk het ook is). En opeens kan er dus van alles uit de bosjes komen en de weg oversteken..

Al heel snel zagen we impalas (een soort herten..) en even later onze eerste olifant die op zn gemakje stond te ontbijten..

En later nog een olifant en nog een impala en vanaf dit moment vlogen de dieren ons van alle kanten om de oren..🐘🦒🐃🦌🐗🦅🦓

Hyena’s, nog meer impala’s, een hele grote zwarte vogel genaamd de zuidelijke hoornraaf die voorbij paradeerde, zwijntjes, zebra’s, een giraf en opeens was daar een hele kudde van wel 50 tot 80 olifanten die maar bleven komen en om onze auto heen overstaken naar de andere kant!! We wisten gewoon niet waar we moesten kijken en ze bleven maar komen ook met veel kleine baby olifantjes en soms was het wel een beetje eng omdat ze voor en achter de auto langs liepen, echt nu nog steeds een bizar moment om meegemaakt te hebben.

Eigenlijk ging het zo de rest van de dag door met het zien van wilde dieren om ons heen. Met nog meer hoogte punten!! Het zien van een mama olifant met baby die lekker een modder badje aan het nemen waren. Olifanten die zich aant wassen waren in de rivier. Veel aparte soorten vogels ook grappige kip soorten. Hele grote groep van wel 80 buffels.

Een witte kikker... (ook nog nooit gezien heb zelf opgezocht of die echt bestonden😅🤓).

En heel veel zebra’s op het pad... hihi🦓🦓🦓

(Trouwens wij vonden ons zelf dus zo op en top safari toerist nou dit vonden we dus tot dat we andere mensen zagen in hun hoge 4wd met camera lens dat leek wel op een telescoop zo groot en lang en verrekijkers waar 4 x die van ons in paste.... ohja en de safari outfit hahah ook al zat men in de auto de beige afritsbare broek en jasje het safari jasje met tienduizend zakken en beige safari pet waren aanwezig😝).

Maar goed wij dachten dus 3 dagen ons te vermaken in dit park maar we zijn er uiteindelijk 6 geweest...!

Elke dag weer vroeg nr bed, vroeg op en de hele dag weer vol enthousiasme de wilden dieren spotten vanuit de auto.

Het blijft ook spannend en gek tegelijk eigenlijk want je weet van horen zeggen dat er ook neushoorns, leeuwen, jachtluipaarden en luipaarden (even een aantal dieren die wat lastiger te spotten zijn) rondlopen in dit gebied.... maar toch voelt het of dat je aan het zoeken bent naar een tekenfilmfiguur in de echte wereld😂

En dan toch zo’n tekenfilmfiguur vinden (of nouja ze vonden ons eigenlijk...midden op het pad), het bleef zo onwerkelijk en bizar.

De 4e dag zagen we onze eerste neushoorn heel vroeg in de ochtend, rustig stak die het pad over met een klein schattig vogeltje op zn rug!! En aan het einde van deze dag zagen we onze eerste leeuw wat ook echt een hoogte punt was!!! Toen we stopten zagen we eigenlijk niks.., gewoon hoog gras met misschien iets van een geelig hoopje (zelfde kleur als de leeuw)... tot dat ie besloot even omhoog te kijken wat een gaaf beest!!

En zo hebben we daar zeker 30 minuten gestaan met de auto kijkend naar een film van een leeuw die een beetje om zich heen keek, ging liggen, een keer omrolde en weer even op keek..😃🦁

De 5e dag hebben we wel 7 leeuwen hier en daar gezien en zelfs 1 die vlak langs onze auto met ons mee liep!!!

Ook zijn er jachtluipaarden, zuidafrikaanse wilde honden, steppenschubdier, koedoes, gnu’s, krokodillen, nijlpaarden, nog heel veel verschillende bijzondere soorten vogels (te veel om op te noemen 1 daarvan was de roodsnavelstok die leek op zazu van de lionking film) apen, en vast nog veel meer dieren.   (Maar anders stopt dit verhaal nooit hahah).

Na nog 1 laatste ochtend vol smart op zoek naar ons laatste “tekenfilmfiguur”de luipaard (dan zouden we The big five gezien hebben😄🐘🐃🦏🦁🐆). Zijn we in de middag weer verder gereden naar de volgende plek.

En onderweg geen zebra’s meer op het pad maar dit keer zelfs Zebra’s langs de snelweg... (terwijl we dus niet meer in een nationaal park waren hihi kan allemaal hier in zuid-Afrika).

Dussss Joey en ik zijn fan dat konden jullie vast al raadden😏😇😍

Groetjes en liefs vanuit toen het NP Kruger in Zuid-Afrika👋

1. Jojo:
    10 juni 2019
    Wauw wat een mooi avontuur zeg
  2. Cora Spaan:
    10 juni 2019
    En dan alleen een witte kikker op een foto haha
  3. Oma opa:
    10 juni 2019
    Lieve joey en nada wat een prachtige foto s wat boeiend al die dieren en zo dicht bij
    Jullie doen een schat aanervaringen mee voor je hele leven ga weer verder met genieten liefs opa en oma
  4. Oma Joke,:
    13 juni 2019
    Jullie maken veel mooie momenten mee,blijf lekker genieten.
    Liefs Nada en Joey.
    Dikke kuss,