De tijd en de landen vliegen voorbij!

15 april 2019 - Salta, Argentinië

We zijn alweer 4 maanden onderweg..

Het is een heel gek gevoel. Aan de ene kant voelt het of we nog maar een hele korte tijd weg zijn omdat de tijd voorbij vliegt en aan de andere kant voelt het door dat we zoveel dingen meemaken of dat we al veel langer onderweg zijn.

3 weken geleden zaten we nog in Santiago! Daar helaas wel afgesloten met een vervelend einde, want onze kleine tas werd gestolen net een uur voordat we de bus nr Mendoza, Argentinië hadden.

Gelukkig was het zonder geweld (het was een geweldige act van 2 personen en ik had het echter pas enkele seconden later door dat de tas weg was😭😢) en waren wij oké en hadden we paspoorten en dit keer de telefoons ook nog.

Eenmaal aangekomen in Mendoza weer op naar nieuwe avonturen!

Als eerst tijdens het verkennen van de stad een nieuwe tas met de spullen die we direct weer nodig hadden zoals opladers enz. gekocht.

De volgende dag een mooie en leuke paardrijtocht gemaakt langs de Andesgebergte met het laatste stuk een mooie zonsondergang en na de tocht een heerlijke en gezellige assado!

Joey was niet mee met het paardrijden maar die was helemaal in zn hum want hij had zijn meest lekkere broodje ooit gevonden en opgegeten; choripan (een soort groot stokbrood met 2 gekruide worsten, saus naar keuze, pikante uitjes en wat sla erop) Ook waren we er achter gekomen dat je in het casino gratis geld kan opnemen (wat hier in Argentinië nogal een dingetje was want je betaalde altijd een hele hoge transactiekosten voor heel weinig geld als de bank als geld had...) maargoed Joey heeft zich dus ook vermaakt in het casino en wel 40 pesos gewonnen(staat gelijk aan 1 euro🤣)!

Vaak gaan we ook naar de wat kleinere of niet zulke interessante dorpjes/steden tussendoor om zo de uren in de bus een beetje te verdelen. Bijv. voor een nachtbus is het fijn om van 20:00/21:00 tot 08:00/09:00 te zitten dus ongeveer 12 a 13 uurtjes. En overdag is 4 a 5 uurtjes een fijn aantal uur. Dus zo kwamen we onder andere terecht in Tucumán waar innd niet veel te doen was maar waar ze wel een heel lekker dag menu hadden in een heel druk restaurantje vol met locals dus daar schoven wij graag aan en hebben we een heerlijke aardappel puree met varkensvlees voor lunch gegeten hmmm (en zijn we er savonds weer terug gegaan hihi).

En zo komen we hier en daar dus is de niet “leuke” plaatsjes waar niks te doen is maar vinden we het vaak toch wel heel leuk om ook de niet toeristische plekken van een land mee te maken en tussen de locals te zitten.

Verder hebben we in Salta een plek heel noordelijk in Argentinië een roadtrip gemaakt met nog 2 andere hele gezellige Nederlanders.

Onderweg keken we onze ogen uit over het landschap die constant veranderde, de bergen die constant veranderen van vorm en kleur en de enorme cactussen!!

En opeens waren daar gigantisch grote zout velden die bijna droog lagen waardoor je een soort golvende vakjes met randjes in de vlakte zag. Ook stonden er wat huisjes en beelden gemaakt van zoutblokken aan de rand van de zoutvlaktes. Na veel grappige foto’s en het proeven van het !hele! zoute zout (gezicht vertrekkend, spijt!)nog even lunchen en weer door met de roadtrip.

Onderweg naar een dorpje waar we zouden overnachten nog zoveel mooie kleurige bergen tegen gekomen ongelofelijk net nep.

Savonds gezellig bij t hostel wijntjes en biertjes gedronken en ons zelfgemaakte (meegebracht in onze hele handige plastic bakjes) pastaatje gegeten.

Na een koude korte nacht weer de auto in en verder met de roadtrip! Deze dag zijn we op wel 4300 meter hoogte geweest en hebben we een 14 kleurige berg gezien (ook wel genoemd the 14 color rainbow mountain). Net een schilderij zo apart al die kleuren!

Na het inleveren van de auto en nog 1 nachtje in een hostel in Salta gingen we de volgende dag weer verder naar de volgende plek! Dit keer een plek in weer een nieuw land... Bolivia. Hier over de volgende keer meer😄

Liefs en groetjes Joey en Nada