Dingen in Argentinië (met onze antwoorden).

15 april 2019

Eerst nog een x onze bevindingen/ervaringen/vragen voor de makkelijkheid..

1.Waarom staan er flessen/kannen water/limonade op de daken van de auto’s in de felle zon..?

2.Waarom hebben ze allemaal van die kleine luikjes in hun grote ijzeren rolluiken gemaakt?

3.Waarom dragen mensen(de vrouwen)hier schoenen en slippers met hoge zolen?

4.Waarom hangen er dierenhuiden/ we denken geitenhuiden over de hekken bij de weilanden?

5.Hoezo zijn er zoveel kapotte stukken band langs de weg?

6.Waarom hebben bussen en vrachtwagens van die grote ijzeren stangen op hun wielen?

7.Waarom kunnen de wc’s hier heel vaak niet op slot?!

8.Er zijn hier veel overstekende wilde lamas.

9.Waarom staan de mensen in de rij voor de bus?

10.Waarom is niemand echt volbloed of halfbloed Argentijns en waar vinden we een echte Argentijn/Argentijnse?

11.Waarom hebben de bussen zoveel vertraging?

12.Het ontbijt hier bij restaurants café con leche con Tres medaillons dat is koffie met melk en met 3 zoete zachte croissantjes.

13.Bij het groeten/ontmoeten geeft iedereen elkaar een kus op de wang(en dus ook de mannen elkaar, was Ff wennen voor Joey).

14.Overal eten ze hier hamburgers.

15.Waarom eten ze hier de combi patat met rijst en rundvlees, kip, groente met saus erover heen?

16.Het typische eten hier is gegrild vlees.

En nu Onze Antwoorden hihi:

1.Omdatttt die auto’s te koop zijn (de felle zon was gwn toeval).

2.Om zo makkelijk naar binnen te komen in hun winkel(voor ons blijft het onlogisch).

3.Het is in de mode hier😎

4.We hebben hier een keer een vaag verhaal over gehoord... dat was omdat er een mythe rondgaat dat de geiten dan niet over het hek heen springen. Het kan natuurlijk ook gwn zo zijn dat het een handige plek in om de huiden te laten drogen..

5.Ze vervangen waarschijnlijk niet op tijd hun banden hiero.

6.Vanwege een gesloten systeem om zand tegen te gaan?!

7.Zooooo irritant!!! Maar toch raak je er ook weer aan gewend heel apart. En dat zou ook de reden zijn.. ze zijn het gewend zonder sloten dus waarom ze nog plaatsen.

8.Super leuk om te zien hihi!

9.Door dat het vaak heel druk was en ze zo eerlijk mogelijk de mensen die als eerste bij de bushalte staan als eerst de bus in willen laten gaan en niet op een volgende bus moeten wachten. Wat vaak het geval was. Best goed systeem vond ik!

10.Doordat er vroeger heel veel Europeanen nr Argentinië zijn gekomen en in meerdere delen van het land zijn gaan wonen dan de Argentijnen zelf. En nee niet gevonden! Dus typisch Argentijns is eigenlijk een mix van Europeanen en hele ver weg een oorspronkelijke Argentijn.

11.Veel politie en grens controles per provincie onderweg. Dit kan snel gaan maar ook plotseling wat langer duren.

12.Niet ons favoriet maar soms wel goedkope optie!

13.Ja dat was even wennen maar heel normaal in deze cultuur hier.

14.Jup, als je nog wat groente wil binnen krijgen moet je echt zelf koken😄

15.Omdat het lekker is😍?!

16.Jaa; Assadooooo en als het goed wordt klaar gemaakt is het heel lekker.

1. Cora Spaan:
    15 april 2019