Één tube tandpasta........ en 1000 muggenbulten verder.

8 januari 2019 - São Paulo, Brazilië

Één tube tandpasta, een paar zonnebrillen, een aantal blaren, een stuk of 10 Caipirinhas en 1000 muggenbulten verder. (Dit was Mn hele titel maar paste niet ofzo)

Ten eerste allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!!! Feliz año novo!!

Het heeft even geduurd maar er is weer een verhaal🌴😄❤️

Na dat we iets om hoog gereisd zijn waar we prachtige routes hebben gelopen (joey nogmaals ontpopt als ware tourguide!!), kapperbeurtje hebben gedaan, lkkr zwembad bij ons huisje hebben gehad en heel veel mooie stranden met prachtige zonsondergangen hebben gezien...   Zijn we nu steeds meer naar het zuiden van Brazilië aan het reizen.

Eerst weer terug naar Rio om daar kerst en oud&nieuw te vieren, kerst zelf waren 2 dagen regenachtig bij ons En alle winkels waren dicht dus dat werd zelf koken in Ons hostel en verder hebben we heel veel potjes gekaart😃. Op oudjaarsavond werd Joey’s telefoon helaas gestolen, we waren er snel bij dus nog wel optijd weer terug voor het vuurwerk op Copacabana beach wat daarin tegen geweldig Was! Hele mooie ervaring zo op het  strand en boven de zee al dat vuurwerk de lucht in zien gaan. Samen met nog miljoenen andere wit geklede mensen (voor geluk) bloemen in de zee gooiend (ook voor geluk) op het strand ( waar wij nog gwn goed vrij konden staan en zelfs in de zee!)

Vervolgens nog een paar leuke dagen zon zee strand, uiteten, bezienswaardigheden zien samen met een aantal leuke mensen die we in het hostel waar we verbleven hadden ontmoet.

En daarna weer door naar het volgende plekje.

Op het eiland Ilha grande geweest. (Hier ben ik vooral aardig lek gestoken)Wij zaten op een rustig strandje, ons verblijf pal aan het strand wij hadden een huisje op een soort camping veel mensen waren er met tent. (Het eiland had geen wegen geen scooters,auto’s, fietsen/ geen bereik, geen winkels, 3 eettentjes en dat was het) (wel veel Argentijnse en Braziliaanse toeristen). We hebben daar over het eiland van strand naar strand gewandeld door de jungle (voor ons nog een beste work out) Na 2 dagen weer door naar het volgende stadje wij op de boot terug naar het vaste land (tijdens dit bootritje helemaal zeiknat door de golven heel fijn waarschuwen doen ze hier niet, gelukkig hadden we om de tassen de regenhoes gedaan) en vervolgens nog een aantal bus reizen te gaan (lekker met zo natte broek, maargoed het is hier zomer😇)

Later aangekomen in een historisch dorpje Parati. Heel leuk al die oude straatjes ( je moet echter wel stil staan om de winkeltjes en huisjes te bekijken want de oude straatjes zijn nog volledig met oude grote keien, dus daar liepen we dan vooral naar beneden kijkend waar we moesten lopen).

Zo nu en dan kwam er ook paard met wagen voorbij en er waren mooie oude kerkjes, vrolijk gekleurde boten in de haven, gezellige terrasjes, allerlei leuke winkeltjes ennn dus heeel heel veel keien😅

Nu zijn we inmiddels in São Paulo een grote stad. Busticket hier naar toe boeken was nog lastig de bussen zaten al helemaal vol en wij hadden ons hotel voor de volgende dag al geboekt (want ook die zitten hier snel vol) uiteindelijk zijn we er via een omweg en een beetje mazzel toch gekomen. (Hier in Brazillië is het toch net Ff anders dan in Azië, je moet hier iets meer opletten met wat je boekt en voor wanneer en hoe je er komt enz enz maargoed daar zijn we inmiddels ook weer achter).

We hebben dit keer een fijn en goed hostel. (Andere keren was het soms wat viezer en slechter geregeld met wat dingen en nu een lekker comfortabel tweepersoons bedje en een schone gedeelde keuken jehoe!)

De directe omgeving is hier iets minder veel zwervers enzo. Maar direct naast ons hostel zit een metro station waardoor we makkelijk de hele stad kunnen verkennen. Vandaag hebben we de was weggebracht en opgehaald (aardige was die we hadden opgespaard, hadden geen onderbroek meer over hihi), zijn we naar een hippere buurt gegaan met de metro; Vila Madelena,daar naar een steegje genaamd Beco Batman vol met graffiti geweest en savonds sjiek uiteten met toetje, opschep service en al😄

Heel veel lieve groetjes dit keer vanuit São Paulo xxxxx Joey en Nada

Ps. Als je een berichtje plaats geven Joey en ik vaak wel reactie maar daar krijgen jullie geen melding van dus dan moet je het zelf weer even terug kijken bij jou eigen berichtje dan zie je het vaak er ergens onder staan:)

1. Saskia:
    9 januari 2019
    Nou weer wat ervaringen rijker. Alleen jammer van die vervelende muggen.
    Nog veel plezier.
    Blijft leuk om jullie reis verhalen te lezen.
    Liefs
    Saskia
  2. Joey:
    9 januari 2019
    De muggen zoeken meestal nada op niet heel veel last van maar wel kut voor haar ,
    Zo een reisverhalen duurt meer dan een uur om erop te zetten moet ik mezelf vermaken al die tijd saaai