Over de bergen en door het woud gaan wij naar oma toe🎶

8 maart 2019 - El Chalten, Argentinië

Maar dan niet helemaal precies... want we gingen wel over de bergen en verder door bossen, langs meren, door heide en over rotsen enzovoort maar niet naar oma maar naar onder andere de berg genaamd “Fitz Roy”🏔

Alleen Joey zong dit liedje/zinnetje heel leuk tijdens onze wandeltochten😝

Dus ik dacht dat is een leuke titel voor dit verhaal😄

Inmiddels zijn we alweer terug uit de bergen.

We hebben totaal 5 wandeltochten gedaan.

We begonnen met 3 dagen kamperen in de bergen dus dat betekende grote backpacks op tentje, matjes, slaapzakken, eten voor 3 dagen en genoeg warme kleren mee(want het kan hier nogal koud worden in het zuiden van Argentinië) en hop de bergen in. Het waren fantastische uitzichten over diverse landschappen tijdens de wandelingen, het ene moment wandel je door bos en het andere moment door heide en weer dan langs meren, over rotsen, langs een rivier, dan weer hoog en dan weer laag. Ook de uiterste uitzichtpunten waar we naar toe liepen waren prachtig! Super mooie meren, bergen, gletsjers en de routes er naar toe waren soms qua conditie (vooral voor mij) vrij heftig maar wel te doen. Per dag liepen we zo 4 tot 7 uurtjes.

Het kamperen in het bos naast de bergen na de lange wandelingen was ook heel leuk.. tot dat we moesten slapen.. Wat een kou!!!! Dat vonden we wat minder leuk, het was zo koud dat we heel slecht tot niet konden slapen. Maargoed dat hebben we ook weer ervaren hahah. Het makkelijke was wel dat we ons tentje opzetten grote tassen er in en dan de wat zwaardere routes de berg op zonder grote backpack konden doen! En het was ook heel leuk om met een aantal andere die ook op de mini “camping” stonden de zonsondergang te bekijken en leuke ervaringen te delen. En samen met joey gezellig ontbijten en dineren bij kaarslicht hahah en het samen wakker worden midden in de natuur en al die vogels zien was heel leuk. We kwamen dus allerlei verschillende vogels op de “camping” en onderweg tegen. Onder andere een woodpecker, Caracas en ijsvogel.

Na deze kampeertocht weer teruggekeerd in het dorpje hebben we wat rust gepakt en later in de week weer 2 wandeltochten gemaakt  de ene naar een plek waar je condors kon zien en een mooi ver uitzicht had over een grote rivier en bergen. En de andere wandeling was naar een hoge berg waar we een uitzicht hadden over alle andere bergen en meren waar we gewandeld hadden tijdens onze kampeertocht.

Deze laatste wandeling was vrij pittig 4uur heen omhoog en 4uur terug omlaag en heel veel wind de middelste 2a3 uur.

Op de weg terug een paar keer een condor gezien (hele grote zwarte soort gierachtige vogels) wat ook heel gaaf was om die te zien!

Eenmaal terug in het dorp lekker samen warme chocomelk gedronken een warme douche gehad en later lekker uit eten geweest😊😄

En na deze hele actieve week zitten we nu rustig in ons hostel lekker bij te komen.

En vanavond pakken we nachtbus richting Chile😊

Groetjes en liefs vanuit El Chaltén

1. Cora Spaan:
    8 maart 2019
    Wat leuk nr chili zal ik patry leuke beziens waardigheden vragen of hebbben jullie een en ander gehoord , want zuid chili is erg mooi heb ik gehoord
  2. Oma opa:
    13 maart 2019
    Zo een Electrichè deken was wel nodig geweest in de tent haha maar jullie hebben weer genoten van de prachtige natuur en wij van jullie liefs