Dingen in Argentinië.

8 maart 2019

Jaa het is weer zo ver onze vragen/ervaringen/bevindingen tot nu toe in Argentinië!

1. Waarom staan er flessen/kannen water/limonade op de daken van de auto’s in de felle zon..?
  2. Waarom hebben ze allemaal van die kleine luikjes in hun grote ijzeren rolluiken gemaakt?
  3. Waarom dragen mensen(de vrouwen)hier schoenen en slippers met hoge zolen?
  4. Waarom hangen er dierenhuiden/ we denken geitenhuiden over de hekken bij de weilanden?
  5. Hoezo zijn er zoveel kapotte stukken band langs de weg?
  6. Waarom hebben bussen en vrachtwagens van die grote ijzeren stangen op hun wielen?
  7. Waarom kunnen de wc’s hier heel vaak niet op slot?!
  8. Er zijn hier veel overstekende wilde lamas.
  9. Waarom staan de mensen in de rij voor de bus?
  10. Waarom is niemand echt volbloed of halfbloed Argentijns en waar vinden we een echte Argentijn/Argentijnse?
  11. Waarom hebben de bussen zoveel vertraging?
  12. Het ontbijt hier bij restaurants café con leche con Tres medaillons dat is koffie met melk en met 3 zoete zachte croissantjes.
  13. Bij het groeten/ontmoeten geeft iedereen elkaar een kus op de wang(en dus ook de mannen elkaar, was Ff wennen voor Joey).
  14. Overal eten ze hier hamburgers.
  15. Waarom eten ze hier de combi patat met rijst en rundvlees, kip, groente met saus erover heen?
  16. Het typische eten hier is gegrild vlees.

Dit keer lijkt het me opzich leuk om jullie eens te laten meedenken over onze vragen/ervaringen/bevindingen hahah😄 dus geef maar een reactie!!

1. Anne-Marie:
    8 maart 2019
    16: is niet typisch omdat het altijd lekker weer is bbg ze altijd, liefst zo groot stuk vlees ( zei mij oom altijd als hij in Nederland was)😁
  2. Cora Spaan:
    9 maart 2019
    1 ze houden van warme drankjes
    5. vanwege onbegaande wegen
    7 geen sloten te krijgen daarom !
    11 ook door die rotwegen en ze vertrekken pas als bus vol is ... haha
  3. Oma Joke,:
    11 maart 2019
    Ja misschien al deze waaroms?het is hier in Nederland alle maal beter geregeld, daar leven zij hoe het uitkomt, en minder te besteden.
    En als we daar naar toe gaan en we ontdekken hoe de mensen daar leven,staan we er van te kijken.Dan zijn we weer blij als we naar huis gaan.!!! Lieverds geniet met volle tuigen,liefs xxx
  4. Nada:
    16 april 2019
    Hihi leuk meegedacht allemaal! zie onze antwoorden