Verschillende hoedjes in Bolivia.

18 april 2019 - Uyuni, Bolivia

Bolivia het land van de verschillende soorten hoedjes die vooral de vrouwen dragen, waaronder ook de bolhoedjes. Het ziet er heel grappig uit, niet alleen door het hoedje maar eigenlijk door de hele outfit.

Ze dragen over het algemeen dus een hoedje (vaak een bolhoedje) met daaronder twee lange vlechten en aparte elastieken erin waardoor de vlechten nog langer lijken. Verder hebben ze een soort maillot aan met daar over heen een plooienrok tot net over de knie. En op het bovenlichaam een warme wolle (lama) trui en daar overheen een schort met vakjes (vaak lichtblauw) of een kape. En dan hebben ze als ze onderweg zijn vaak nog een gestreept kleed met allerlei felle kleurtjes op hun rug met spullen of een kind erin😄

Zo kwamen wij dus Bolivia binnen omringd door hoedjes🎩👒😄

Ennnn kip🍗, lekkere gergrilde hele kip🍗, overal in het plaatsje Uyuni hadden ze kip🍗🍗hmmm. Dus onze eerste avond zaten we gezellig tussen alle locals (die hier schijnbaar standaard buiten de deur eten) kip🍗te eten🤗🍗🍗🍗🥰

Vanuit Uyuni gingen we een 3-daagse tour doen en daarvoor hadden we toch wat extra warme kleren nodig (aangezien Joey’s jas ook in de gestolen tas zat.. en we nu wel richting de 5000 meter hoogte gingen) (en het in Bolivia dus nog steeds koud was!!) Dus wij op de lokale markt een fleece vest voor mij en een lekker dikke knalblauwe, alpaca(lama)vest gekocht voor Joey!

Op de valreep nog een nieuwe camera gekocht (de enige die ze hier in het dorp hadden hihi maar een super camera)!

De volgende dag klaar voor de tour, we zouden op pad gaan met een 4x4 wheeldrive en allerlei stops maken op mooie en interessante en vooral !hoge! plekken en op 2 plekken onderweg overnachten.

Wat een verrassing was dit voor ons, Bolivia is echt prachtig. We gingen van de ene mooie plek naar de ander, van bergen tot alpacas( een soort meer harige lama) tot losse rotsen overal tot meren met flamingo’s  tot vulkanen tot woestijn vlaktes tot een prachtige sterrenhemel tot (naar rotten eieren stinkende) geijsers (met prachtige zonsopkomst) tot aparte groene mosachtige landschappen tot nog meer meren  en tot slot naar een gigantische groot zoutveld waar maar geen einde aan kwam met een prachtige zonsondergang (en lekkere milanesa/hamburger broodje en biertje) als afsluiting🥰

xxxx

1. Cora Spaan: