Eerste indruk Chili.

22 maart 2019 - Puerto Río Tranquilo, Chili

​​​​​​​We kwamen gister (toen ik dit schreef was het 10 maart) de grens over bij Chile Chico en direct was het landschap weer anders. Meer groenig en weer andere soort bergen en prachtige meren.

Ook meteen bij aankomst een heel lekker broodje gegeten op het busstation, een broodje met een soort draadjes vlees, jammm!

Het dorpje Puerto Rio Tranquilo gelegen aan het meer is heel schattig met allemaal kleine houten huisjes en maar 2 mini supermarktjes (wat gaan we eten wortel, ui of tomaat... meer was er niet te kiezen hihi). Ook wij verblijven in zo schattig klein houten huisje, alles is hier binnen heel knus en oudbollig achtig (helemaal mijn ding😄) hele warme sfeer.

Savonds bleek er een “Fiesta” te zijn in het dorp dus wij er naar toe om even te kijken. Het was een of andere talentenjacht met tussendoor typische folklore acts, wel grappig om te zien.

De volgende dag gingen we naar de “marmeren grotten”. Je kan daar per boot komen en er langs varen. De grotten hadden allemaal mooie vormen en verschillende gekleurde strepen en met het water er om heen turquoise kleurig was het helemaal prachtig!

Al met al een hele verassende goede eerste indruk van Chili!

1. Oma Joke,:
    23 maart 2019
    ik sta versteld van alles wat er op jullie weg komt,allemaal gezellige mensen,prachtige natuur,wortelen en uien zijn heel gezond.Vier het leven lieverds geniet van alle rijkdom zoals de natuur om je heen,liefs Oma Joke,dikke kus.