Road trip Uruguay

3 februari 2019 - Montevideo, Uruguay

Auto  gehuurd bij europcar (een renault kwid hihi, klein maar fijn) en daar gingen we dan samen met nog een andere jongen die we eerder in ons hostel hadden ontmoet.

We zijn gestart in Montevideo en het idee was om sowieso eerst langs de kust omhoog te rijden. En dus reden we richting Punta del Este, onderweg overal kunnen stoppen waar we maar wilde, wat echt heerlijk was!

Omdat we langs de kust reden konden we tussendoor zo nu en dan even een duik nemen in de zee of lunchen op het strand enzo..😀

Eenmaal in Punta del Este,  wat een hele toeristische plek is in Uruguay, hebben we de auto geparkeerd en gingen we de stad verkennen. Ook zijn we daar nog bij een of andere zeer interessante(onzinnige) high light geweest😃 “de hand/vingers” de vingers steken uit het zand hahah (en alle mensen die in de rij staan om op de foto te gaan met die vingers.... ). Dus je raad het al... ook wij hebben een selfie 🤪🤟

En de jongen die je op de foto’s voorbij ziet komen is dus die Braziliaanse jongen die we in het hostel in Montevideo hebben ontmoet en waarmee we samen reisden.

Later in de avond nog wat gedronken met andere backpackers waarvan we er 1 al vaker op onze reis tegen zijn gekomen heel toevallig en ook super gezellig zo met andere backpackers😄 (de groetjes koen!)

En daarna opzoek naar een plekje om te slapen. Het plan was om in de auto te slapen maar de eerste avond is het toch een hostel geworden..

De rest van de week zijn we dagelijks rond de 3 uurtjes onderweg geweest met veel stops tussendoor bij allerlei mooie plekjes.

En hebben we in verschillende stadjes/ eerder dorpjes eigenlijk geslapen. Ook om de nacht in de auto hihi wat even wennen was maar uiteindelijk prima ging😄

Gelijk de eerste nacht hadden we meteen al ons ritueel; alle spullen die we nodig hebben om de nacht door te komen op de achterbank leggen(kussentjes,kleedjes,slaapzak,wc-papier,vest,plasticzakjes,handdoek) dan de plastic zakjes voor de ramen, handdoek voor de voorruit, hoedeplank voor de achteruit (dit allemaal zo snel mogelijk vanwege de muggen die je anders opvreten), vervolgens naar de “wc”, daarna omkleden, kussentjes en slaapzak goed leggen, muggen dood maken en slapen maar..

De plekken waar we hebben geslapen zijn onder andere in Barre Vazilas; een hippie dorpje met allerlei muziek soorten en kraampjes, Cabo Polonio; een dorp aan het strand waar je alleen met een 4wheeldrive kon komen waar we zeeleeuwen en dolfijnen hebben gezien, Barre el Chuy; een heel klein dorpje zonder toeristen waar we gezellig uit eten zijn geweest in een local tentje en halverwege de nacht vlak bij La Pedera daar verder geslapen en sochtends ontbijtje gegeten in het dorpje (joey kon rond een uurtje of 2 niet meer slapen dus is hij een stuk verder gereden), Barrio Historico in Colonia; een heel oud dorpje en tot slot geen idee waar we precies hebben geslapen maar ergens in de buurt van Las Piedras een wat grotere stad.

En toen was het alweer tijd om de auto in te leveren in Montevideo.

Daar nog een nachtje in een heel leuk hostel gezeten en de Carnaval opgezocht, dat was meer een soort theater idee heel traditioneel dat wel maar dus niet de parade die wij in ons hoofd hadden.

De volgende dag een lekker chill dagje in het hostel gehad met weer alle beschikbaarheid tot WiFi en elektriciteit (want dat was tijdens de roadtrip nog best lastig om te krijgen wat aan de ene kant lkkr was zo zonder telefoon maar nu ook wel weer fijn om alles te kunnen opzoeken en de reisverhalen te kunnen uploaden natuurlijk😄).

Veel liefs uit Montevideo, Uruguay

1. Oma opa:
    3 februari 2019
    Lieve s jullie hebben weer een hoop meegemaakt ga zo verder knuffelt opa en oma
  2. Saskia:
    3 februari 2019
    Slapen in de auto. Muggen dood slaan. Is het geen aap dan een mug he joey 😂😂😂
    Jullie genieten. Geweldig 👍👍❤💚💛🧡
  3. Jojo:
    7 februari 2019
    Wauw wat een fantastische beleving.
    Liefs Jojo 💖
  4. Nada:
    5 maart 2019
    >aan Sas: Haha ja joey kan wat afslaan! Jaa innd we genieten volop(L)

>aan Jojo: Jaa met de auto rondtrekken is heerlijk nog meer vrijheid!

>aan oma marian en opa tom: Ja we maken een hoop mee, maar goed dat ik het opschrijf want het is zoveel in zo korte tijd. Jaa doen we knuffel terug!