Omringd door condors.

28 april 2019 - Arequipa, Peru

We zijn het dus wat lager gaan opzoeken innnnnn: Peru!

Weer een nieuw land (wat snel gaat nu want in vergelijking met Brazillie,Argentinië en Chili zijn de rest van de landen niet zo groot) (in vergelijk met NL dan weer wel mrgoed)..

De plek Arequipa waar we nr toe gegaan waren zat op ongeveer 2500m hoogte dat was een stuk fijner voor ons! Geen last meer van hoogteziekte!

Daar zijn we naar de Colca Canyon gegaan (toch weer even de hoogte in voor 1 dagje, maar het was het waard!) Snachts om 3:30 vertrokken we want zo zouden we meer kans hebben om de Condors (gierachtige vogels) te kunnen zien want die vliegen op warme lucht en in de ochtend had je op de plek bij de colca canyon warme lucht die opsteeg. Onderweg eerst een stop bij het uitzicht op een vulkaan, die ook nog een uitbarsting had (geen lava, maar een hele grote rook wolk) en in de rots gebergte bij het uitzichtpunt liepen allemaal konijnachtige-bergmuizen?! (Geen idee wat het waren eigenlijk haha)(maar toch leuk om te zien en raar dat die beesten leven op bijna 5000m).

Eenmaal bij de Colca Canyon nog helemaal verwonderd van hoe diep die canyon is zien we opeens een stuk of 6 condors langs vliegen en van 6 naar 12 en van 12 naar wel een stuk of 20 ze bleven maar komen. Wij naar een hoger plekje toe gelopen en daar werden we gewoon omringd door Condors!!! Een stuk of 20 vlogen constant heen en weer, zo nu en dan vlak boven ons hoofd en tussendoor childe ze even op een rots een stukje verderop naast ons. Heel gaaf om die condors nu een keer van zo dichtbij en er zoveel tegelijk te kunnen zien!

Na de condors bij de colca canyon zijn we nog naar andere mooie uitzichtpunten geweest. Eén uitzicht ook op terrassen in de bergen... waar 12 soorten mais groeien en nog meer soorten groenten. De terrassen schijnen al eeuwen oud te zijn (ze worden wel nu weer opnieuw opgebouwd zodat ze weer bruikbaar zijn) (op de foto’s zie je boven in de bergen veel oudere terrassen die niet opnieuw gebruikt worden en onderin de terrassen die wel opnieuw gebruikt worden) en worden afgebakend met muurtjes van losse keien.

Onderweg kwamen we dansende jongeren tegen in mooie traditionele kleding (ze deden een soort verloving dans, jongens ook in jurk).

Verder vertelde de gids allerlei leuke weetjes over Peru onderweg en over dingen die we in het gebied daar tegen kwamen, heel leuk om allemaal te horen. Verder zijn we nog naar verschillende dorpjes geweest en andere mooie rotsgebergte ennnn verschillende soorten lama’s gezien ((de vicuña, de alpaca (Vicugna pacos) en de guanaco (lama guanicoe)). Een geslaagde dag en savonds de nachtbus weer door nr de volgende plek😄

Xxx Joey en Nada

Van reisblog naar fotoboek