Weer terug in Z-A, stukje tuinroute en route 62

2 juni 2019 - Barrydale, Zuid-Afrika

Over de grens weer terug in Z-A stopten we voor wat typisch Zuid-Afrikaans eten vetkoek met kerrie, symosa en bladerdeeg met vlees en groente (zo zeggen ze het ook in het Afrikaans blijft gek,maar wel logisch dat die taal zo op het Nederlands lijkt). Met een mooie zonsondergang reden we langs veel goudgele landschappen naar een grote stad Kohami (queenstown) ( veel steden hebben hier 2 namen, we gokken een zuleense en Afrikaanse en of Britse naam..).

In Kohami overnachten we bij een Afrikaans talige Zuid-Afrikaan we vragen hem waar we nou typisch Zuid-Afrikaans kunnen eten en hij verwees ons naar de.... KFC 😒of een van de andere fastfood ketens dusss tja..

Later kwam die wel met zelfgemaakte rusk/heel hard rechthoekig beschuit/koekachtig met zoetige smaak om in de thee te soppen (net wat anders dan de langetjes in nl).

Na deze stop reden we weer door richting weer een nieuw nationaal park. Dit keer het Addo np die bekend staat om de vele olifanten die daar leven. Smiddags kwamen we aan en onderweg er naartoe zagen we opeens van buiten af langs de omheining al een leeuw lkkr chillen🦁😀dit keer konden we heel dichtbij uit de auto (naast het hek) staan , ook wel eens leuk en eng hahah.

In dit np hebben we 2 dagen rondgereden en weer veel mooie wilde dieren gezien. Waaronder ook een heel schattig baby zebraatje, maar nog steeds niet ons tekenfilmfiguur de luipaard....

Na deze 2 dagen bij het Addo np reden we richting de tuinroute. En daar gingen we naar een klein dorpje bij Tsitsikamma in de buurt, 1 guesthouse, 1 bar en geen supermarkt. We belandde daar bij een heel lief gezin in huis die dus hun eigen huis met gasten delen, ze bereide eten voor ons klaar en hebben we gezellig bij de openhaard gezeten.

De volgende dag een spontaan romantisch dagje, met eerst een mooie wandeling door het np Tsitsikamma (geen wilde dieren in dit np maar heel veel mooie natuur en hier en daar een dassy). Daarna verder door gereden naar een andere kust plaats, uit eten geweest bij de haven en geëindigd in een luxe hotel met bubbelbad en ontbijt met uitzicht op zee (waar je dolfijnen en walvissen kon zien maar die wij helaas niet hebben gespot).

Van de tuinroute reden we door over de de route 62. Ook weer een hele mooie route om te rijden en weer ergens in een klein dorpje verbleven, savonds ons eigen kampvuurtje gemaakt (dit keer wel gelukt hè lieffie) dus Joey weer helemaal in zn hum😄

Groetjes en liefs Joey en Nada

1. Oma Joke,:
    23 juni 2019
    Weer een mooi verhaal wat kan jij toch alles mooi opschrijven Nada,Ja je ben ook niet vr niets onderwijs assistente.
    Liefs Oma Joke.
  2. Jojo:
    1 juli 2019
    Wat een beleving, je schrijft zo mooi dat het lijkt of ik er bij ben. 😘