Wat hebben we het na ons zin!

13 juli 2019 - San Juan, Filipijnen

Eerst waren we er wel een soort van klaar voor om naar huis te komen maar de Filipijnen heeft onze harten gestolen❤️🥰❤️

(We hebben hier en daar al naar stukjes land gekeken mr dat is zelfs in Filipijnse pesos niet te betalen en aangezien we bijna door ons geld heen zijn kunnen we het sws niet betalen. Maargoed kijken is altijd leuk hihi😇)

We kwamen aan op het eerste eiland (eigenlijk t 2e eiland want alles van de Filipijnen is eigenlijk eiland hahah) en hebben bij het hostel eigenlijk direct een motorscooter gehuurd en de dagen daarna heerlijk rondgereden en vanalles ondernomen. Lekker naar strandjes geweest. Een boottocht gemaakt over een rivier, wat heel relaxt was met zn 2e in een boot van deels Bamboo en deels hout over een super mooi blauw/groenige rivier met palmbomen aan de zijkanten en watervallen aan het einde.

Volgende dag gingen we een tourtje doen vanaf het ene eiland  Panglao via de brug naar het eiland erboven Bohol en daar een nachtje verbleven in een hostel aan het strand waar we gesnorkeld hebben, moesten wel een aardig stukje de zee in zwemmen maar de eerste schildpad was gezien! Verder hebben we onderweg de tarsier aap gezien (ook wel bekend als spookdiertje), mooie uitzichten bekeken van onder andere “the chocolat hills” (die zo worden genoemd omdat de heuvels in de zomer bruin van kleur worden)(het andere verhaal is over iets van een reus die verliefd was op een gwn mens en verdrietig was omdat de liefde niet beantwoord kon worden en dus heel veel tranen achter liet als in heuvels...🧐). Ook veel lekker lokaals gegeten onderweg (je eet hier over het algemeen uit bakken in tentjes langs de weg, vaak groente/vlees/noodels/soep/rijst) en leuke gesprekken gehad met de lokale mensen daar (dat is zo leuk hier in de Filipijnen omdat ze bijna allemaal Engels spreken).

Weer terug in panglao hebben we weer int zelfde hostel gezeten waar we het erg na ons zin hadden , leuke kleine puppy en onze kleine vriendin van 8 mnde al lopend door het hostel, ook al het personeel was super aardig en we hadden een fijn hutje waar we in sliepen. Daar nog een aantal dagen verbleven en nog wat scooter tripjes gemaakt naar onder andere een grot waar je ook kon zwemmen, naar watervallen de 1 groot de ander klein ook weer waar we konden zwemmen.

En we hebben een x savonds in het donker gekajakt lang de mangroves bij een uitmonding van de zee waar we heel veel vuurvliegjes konden zien, die zaten dan alleen in een enkele mangrove bomen omdat die dan een bepaalde geur had die de vuurvliegjes aantrok. Naast de vuurvliegjes was er ook heel veel plankton te zien in het water een grootte magische brei als je je hand door het water haalden. En naast de lichtjes in de bomen, de lichtjes in het water, hadden we ook nog lichtjes in de lucht; een prachtige sterren hemel! Alle lichtjes waren zo goed te zien omdat we in een heel donker stuk aan het kajakken waren (in eerste instantie snapte ik niet wrm we per kajak een extra kajak met gids mee kregen maar tijdens de tocht werd het wel duidelijk aangezien we door 1 grootte mangrove dolfhof aant kajakken waren😅).

Door naar Siquijor weer een volgend eiland! Met de boot dit keer, ongeveer 1,5 uur en we waren er, daar bij aankomst meteen weer een motorscooter gehuurd en met alle tassen mee op de scooter naar de andere kant van t eiland om een leuk verblijf te zoeken. Joey is hier heel goed in! Ook nu had ie het weer voor elkaar een prachtige kamer aan zee bij leuke eigenaren voor nog geen 10 euro per nacht!

Op dit eiland begon de liefde❤️denk ik pas echt!! Er hing een super chille sfeer, overal ontmoeten we locals, hier en daar kon je dingen doen zoals naar een waterval of vis Spa of nr een stadje niet te ver weg, ze hadden veel lekkere eettentjes, gezellige uitgaans tentjes, leuke routes om te lopen, we zaten op een mooie plek, er waren een paar goede massage tentjes, Joey kappersbeurt was nog geen 80 eurocent😄, elke avond wel ergens live muziek, prachtige zonsondergangen, allemaal zeesterren en mooie schelpen om te verzamelen en tot slot goede feestdagen waarbij wij zo mochten aansluiten en uiteindelijk met families langs het strand hebben gezeten en met wat vissersmannen de bekende Filipijnse rum met lime hebben gedronken😁

Dus je snapt het niks om niet verliefd op te worden... en hier zijn we dus iets langer dan een week blijven plakken..

Liefsss Joey en Nada

1. Cora Spaan:
    13 juli 2019
    Mooi verhaal en zo heerlijk gemoedelijk allemaal zal er zo naar toe gaan!😘
  2. Oma Joke,:
    15 juli 2019
    Ja weer genoten van alles wat jullie tegen komen,jullie zullen het gaan missen.Nederland heeft ook mooie natuur als je het maar wil ontdekken hahaha.tot gauw dikke kus. Oma Joke,